2012. november 18., vasárnap

Sókéregben sült durbincs

Halat enni jó dolog, több okból is. Egyrészt, mert nagyon egészséges, másrészt pedig, mert nagyon finom. S most egy olyan elkészítést mutatok meg, ami nagyon megkönnyíti a halakkal való bíbelődést, s olyan finommá teszi a húsát, mintha az ember tényleg a tengerparton lenne.
Alkalmazható ez a módszer pl. csirkére is, egy a fontos, hogy olyan húst használjunk ilyenkor, aminek bőre van, mert ha a hússal érintkezik a só, sajnos ehetetlenül sós lesz. A bőr viszont pont annyi sósságot enged át, amitől a hús porhanyós és kivételesen finom ízű lesz. 

SÓKÉREGBEN SÜLT DURBINCS - DOLCE VITA-AZ ÉN (ÍZ)VILÁGOM


Hozzávalók
- 2 db. konyhakész durbincs
- 4 kg só
- kb. 3 dl víz – megközelítő érték –
- 1 db. tojás
- 1 marék kakukkfű – lehet helyette petrezselyem is -
- 1 db. citrom reszelt héja

Elkészítés
A sót elkeverjük annyi vízzel, hogy kásás legyen, valamit hozzá keverjük a reszelt citrom héját és a tojást. Ha kásás egyveleget kaptunk, akkor egy tepsi aljára teszünk egy réteget kb. 1 – 1,5 cm vastagságban. A halakba teszünk fél-fél marok kakukkfüvet, majd ráfektetjük a sórétegre. Ezután a halakat bevonjuk a maradék sóréteggel, s lefedjük alufóliával.


200 fokon előmelegített sütőben 40 perceg sütjük – nekem addig kellett -, s a fóliát 30 perc után levesszük róla, a maradék 10 percben alufólia nélkül sütjük.
Miután kész, óvatosan feltörjük a sókérget, s igyekszünk a halhúst úgy kivenni, hogy ne érintkezzen a sóval, mert akkor annyira sós lesz a hús, hogy nem tudjuk megenni. 


A sókéreg elméletileg leszedi a bőrt is, de ha nem, akkor a sókéreg levétele után óvatosan húzzuk le a bőrt, s egy lapos fakanállal vagy fém kanállal nyúljunk be a hús alá és emeljük ki az alsó sókéregből úgy, hogy az alsó bőr az alsó sókéregben maradjon.
Nem nehéz, csak azért írtam le ennyire részletesen, hogy arra tényleg ügyelni kell, hogy a húst ne érje só.
Citromos, sós, borsos, olíva olajas vegyes, zöld salátával tálaljuk. 

4 megjegyzés:

  1. Több alkalommal is olvastam már hasonlóképp készített halat, de nekem valahogy mindig kimarad. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, én voltam az, aki felkeltettem az érdeklődésed annyira, hogy neki is kezdj...s már túl is vagy rajta! :-D

      Törlés
    2. Még szép! :) Viszont még "dolgozom rajta". Már csak azért is, mert az édesvízi durbincs védett. :)

      Törlés
    3. Oh, ennek én nagyon örülök! Egy jó tipp: Metró. Én is ott vettem. Semmi dolgom nem volt vele, mert kérésre még konyhakésszé is teszik.

      Törlés