2012. április 4., szerda

Vérnarancs curd - mák petits fours-ban

A petit fours apró, pici, finom és nem utolsó sorban édesség falatocska. Amolyan "teasütemény", melyből több fajta is létezik. 
Úgy gondoltam, ha már múltkor elkészítettük a vérnarancs curd-öt, akkor most használjuk is fel apró kis süteményekbe töltve.
A sütemény gluténmentes változata citromkrémmel a legújabb Fahéj magazinban jelent meg, onnan származik az én ötletem is - olyannyira, hogy a fotó stílusa is megtetszett, s igyekeztem hasonló megjelenést kölcsönözni neki, hiszen a süteményes villa és a sütemény egymás melletti méretéből látszik, mitől is "petit", azaz "kicsi" ez a sütemény" -. Én nem gluténmentesen készítettem el, de aki szeretné azt a változatot az otthonába varázsolni, a Fahéj magazin 21. oldalán megtalálhatja. 

VÉRNARANCS CURD - MÁK PETIT FOURS-BAN - FRANCIA SANZON


Hozzávalók 
Sütemény
- 18 dkg liszt
- 18 dkg vaj
- 18 dkg porcukor
- 18 dkg darált mák
- bő 1 dl tej
- 3 tojás fehérje
- 0,5 csomag sütőpor
- 0,5 db. citrom leve

Töltelék
- 2 dl vérnarancs curd

Citromos máz
- kb. 3/4 db. citrom leve
- 18 dkg porcukor

Elkészítés
A mákot összekeverjük a tejjel és félre tesszük. Majd felverjük kemény habbá a tojások fehérjét és a hűtőbe tesszük a felhasználásig. A vajat elkeverjük a porcukorral, majd hozzáadjuk a lisztet, sütőport és a mákot, s elkeverjük. Majd nagy mozdulatokkal hozzákeverjük a habot. Sűrű masszát kell kapnunk. 
A sütőt előmelegítjük 175 fokra, egy kis tepsibe sütőpapírt teszünk, beleöntjük a masszát és kb. 20 perc alatt megsütjük.
Hagyjuk a tésztát kihűlni. Teljesen hűtsük ki, mert nagyon könnyen törik melegen, hidegen könnyebben kezelhető. Ha lehűlt, rövid időre, kb. fél órára a hűtőbe is betehetjük, mert akkor már eléggé stabil lesz ahhoz, hogy ketté vágjuk. Amikor széltében ketté vágtuk, megkenjük az egyik lapot a curddel, majd a másik lapot a tetejére helyezzük.
A porcukorhoz annyi citromlevet öntünk, amitől nagyon sűrű, de kenhető masszát kapunk, s a felső süteményréteg tetejére öntjük és elkenjük rajta. Ha megszilárdult, vizes késsel szeletelhetjük. 

5 megjegyzés:

  1. A Fahéj magazinból származik a recept? Én is megvettem, nagyon tetszik, de az ételallergiás menü átalakításához még nem volt merszem.

    VálaszTörlés
  2. Szia, Igen, az ottani mákos tészta volt az alap, de valahogy nekem ez a verzió jobban tetszett, nem nagyon szoktam gluténmentes termékeket használni, margarint pedig abszolút nem. Ezekkel az összetevőkkel finom lett, s nekem a narancs íze jobban illik hozzá, mint a full citrom - mondjuk, ezt a citrom öntetet már többször használtam, s nagyon ízlik -.

    VálaszTörlés
  3. Hát ez valami eszméletlen párosítás! Naná, hogy kipróbálom:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyammmikám, Feltétlen próbáld ki, megéri! Mondjuk, nálunk a mák nagy becsben tartott étel, a páromnak bármilyen formában és mennyiségben adhatom, akár naponta többször is...néha már gyanús is :-D, s naranccsal sokszor szoktam kombinálni, nagyon jó íze van a kettőnek együtt. Így nem volt kérdés, hogy fogom a saját arcomra formálni ezt a receptet amikor megláttam, de megérte, valóban nagyon finom lett!

      Törlés
    2. Nálunk is mák őrület van, ha egyszer készül valami mákos, akkor azon a héten minimum még kétszer:) Mindnképp kipróbálom:)

      Törlés