2013. május 28., kedd

Színes borskéregben sült bélszín

Többen jeleztétek - és joggal -, hogy nagyon régen nem töltöttem fel receptet a blogra. Ebben igazatok van. Sok dolog történt az elmúlt időszakban, ahol hol konyha nem volt a közelemben, hol pedig internet :).
De most úgy néz ki, kezd minden a régi kerékvágásba kerülni, s minden egy helyen lesz. 
S még meglepetés is beeshet a konyhába, mint pont az elmúlt napokban, amikor egy kedves hentes ismerősöm egy szép, nagy darab - már kivéreztetett - bélszínnel állított be. 
Ezt a húsételt mindenki másmilyenre süti. Van ugyebár, akinek még szinte lemászik a tányérjáról annyira nyers, van aki a közepesen megsütöttre esküszik, s van aki a teljesen sültre - bár ezt a verziót érzem legkevésbé a magaménak -. Én leginkább a hagyományos, félig sütöttnél egy icike-picikével nyersebben szeretem. 

SZÍNES BORSKÉREGBEN SÜLT BÉLSZÍN 


Hozzávalók - 2 személyre -
- kb. 10 cm hosszú bélszín
- kb. 2 ek. színes bors durvára törve - fekete, fehér, zöld és piros (lehet előre csomagoltan is kapni!) -
- 1 csapott tk. só
- olíva olaj a sütéshez

Elkészítés
A bélszíndarabot egyben, felforrósított kevés olajon - kb. 3-4 ek. - megsütjük úgy, hogy mindegyik oldalát max. 3-4 percig sütjük.
Ez idő alatt törjük össze a borsot, tegyünk bele egy teáskanál sót, és azt is keverjük el benne. Utána a húst hempergessük bele a sós borsba. Arra vigyázzunk, hogy a bors erőssé teszi. Minél többe hempergetjük, az íze annál erősebb lesz.
Majd a sütőt melegítsük elő 200 fokra, a borsos bélszínt tegyük át egy üvegtálba, s újabb kb. 10-15 percig süssük. 
Amikor elkészült, vágjuk be, hogy megfelelően megsült-e számunkra, s ennek tudatában ha kell, süssük még. Ha megfelelő, hagyjuk 10 percig pihenni, majd szeleteljük fel kb. 1 cm vastagságúra, s körettel tálaljuk. Én jelen esetben leveles tészta kosárkákat sütöttem muffin formában, melyekbe miután megsült, szicíliai édesköményes citrussalátát tettem, amihez ebben az esetben egy kis ruccolát is adtam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése