2015. április 19., vasárnap

Tejszínes csirke linzertészta batyuban

Ha az ember pitékre, batyukra, vagy csak úgy, akármilyen linzeres tésztákra adja a fejét, nincs könnyű dolga. Legalábbis, én ezt tapasztaltam. Olaszországban számtalan helyen ettem jobbnál jobbat, gyűjtöttem a recepteket, beszélgettem, kísérleteztem itthon lisztekkel, s talán mostanra jutottam el addig, hogy sikerült elkészítenem a tökéletes linzertésztát. 

TEJSZÍNES CSIRKE LINZERTÉSZTA BATYUBAN - DOLCE VITA, AZ ÉN (ÍZ)VILÁGOM -


Tészta - kb. 450 gr - 
Hozzávalók
250 gr finomliszt 
150 gr puha vaj, apró kockákra vágva
1 tk. tengeri só
1 csipet kristálycukor
1 db. S-es méretű tojás
1 ek. hideg tej
1 kellemes tavaszi emléke

Töltelék
Hozzávalók
15-20 dkg csirkemell kb. 1 cm-es kockákra vágva
2 ek. alaplé
1 dl főzőtejszín
3 db. sült bacon csík apróra vágva
só, fehér bors, őrölt szerecsendió ízlés szerint
ízlés szerint egy kevés reszelt parmezán
1 db. kis méretű tojás és 1 ek. tej keveréke az összeragasztáshoz és a batyuk tetejének megkenéséhez

Elkészítés
Először a tésztát készítjük el. A lisztet hideg felületre/pultra öntjük, s lyukat készítünk a közepén. Ide beletesszük a sót, cukrot, tojást és a vajkockákat, s 10 ujjal gyorsan összemorzsoljuk a vajat a többi alapanyaggal. Ekkor hozzáadjuk a tejet, a kellemes tavaszi emléket, s kb. 4-5-ször magunktól ellenkező irányba a tenyerünk alsó részével összegyúrjuk sima gömb alakra. Majd folpackba csomagoljuk, s felhasználásig hűtőbe tesszük.
Elkészítjük a tölteléket. Kevés olajon megfuttatjuk a csirkemell kockákat, hozzáadjuk az alaplevet, tejszínt, bacont és ízlés szerint sót, borsot és szerecsendiót, s addig főzzük, amíg a tejszín besűrűsödik és harmadára csökken. Vigyázzunk, ne száradjon ki a hús, de folyékony se maradjon a tejszín, mert akkor kifolyik a mártás a batyuból. 
Elővesszük a hűtőből a tésztát, s pár perc alatt enyhén lisztezett felületen kb. 3 mm vastagra nyújtjuk, s 14 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk. A körök közepére helyezünk egy keveset a csirkemelles töltelékből, majd a tetejét megszórjuk egy kevés sajttal. A kör alakú tészta szélét megkenjük a tojásos-tejes masszával, s félkör alakban összeragasztjuk és alaposan összenyomkodjuk a tésztákat. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük a batyukat, ezután megkenjük őket a tojásos-tejes masszával. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt megsütjük. Melegen ajánlott fogyasztani!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése