2011. július 17., vasárnap

Dolce Vita - az én (íz)világom: Tészta diós és ricottás szicíliai pestoval

Olaszországban számtalan módon készítenek pestot. Van zöld, piros, és tájegységenként más és más az ízük, színük, állaguk, stb. Ezzel a recepttel Szicíliában találkoztam először, annyi különbséggel, hogy nem volt benne dió. Gondoltam, ma kipróbálom így is, s az eredmény nagyon jó lett. Ez a tésztafeltét gyorsan elkészíthető és nagyon finom.

DOLCE VITA - AZ ÉN (ÍZ)VILÁGOM: TÉSZTA DIÓS ÉS RICOTTÁS SZICÍLIAI PESTOVAL


Hozzávalók - kb. 4 személyre -
- 4-5 db. közepes paradicsom
- 20 levél bazsalikom
- 5 dkg fenyőmag - hántolt mandulával helyettesíthető, de más lesz valamennyire az íze -
- 2 gerezd fokhagyma
- 2 ek. reszelt parmezán sajt
- 3 ek. ricotta
- 5 dkg dió
- olívaolaj, só, bors
- 50 dkg szélesmetélt tészta

Elkészítés
A paradicsomokat négybe vágom és kiszedem a magjukat, majd beleteszem egy tálba a bazsalikommal, fenyőmaggal, apróra vágott fokhagymával, reszelt parmezánnal, ricottával és  apróra vágott dióval, s pépesre turmixolom kézi botmixerrel. Utána ízlés szerint teszek bele olíva olajat, sót és borsot. Majd összekeverem a kifőtt tésztával. Én a végén pecorino sajtot reszeltem a tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése