2011. augusztus 6., szombat

Anyukám zöldbablevese

A ma reggelt is, mint általában a hétvégi reggeleket, a piacon kezdtem. Sétálgattam, nézelődtem, egyszer csak gyönyörű zöldbabot láttam meg. 
Nem kellett sok hozzá, hogy vegyek, s miután hazaértem, elkészítettem az egyik legfinomabb levest, amit csak lehet.

ANYUKÁM ZÖLDBABLEVESE

Hozzávalók
- 0,5 kg zöldbab - lehet több is -
- kb. 1 kg csülök
- 2 db. nagy sárgarépa
- 2 db. nagy fehérrépa
- 0,5 db. közepes zellergumó
- 1-1 csomag zellerzöld és petrezselyemzöld
- 2 db. közepes paradicsom
- 1 db. közepes tv paprika
- só
- 1 gerezd fokhagyma
- kevés olaj
- kevés liszt
- 1 ek. őrölt paprika
- víz

Elkészítés
A csülköt hideg vízben - azért hidegben, mert akkor megmarad a hús finom íze - felteszem főni. Közben karikára vágom a megpucolt répát és fehér répát, a zellergumót pedig kis darabokra vágom, a zöldbabot pedig kb. 1,5 cm-es darabokra vágom. Kicsit megpárolom egy serpenyőben. Amikor már forr a víz, beleteszem a párolt zöldségeket, hozzáadom a zellerzöldet és a petrezselyemzöldet, valamint a négybe vágott paradicsomokat és a felkarikázott paprikát, s elkezdem főzni. Pár perc után rántást készítek. A fokhagymát összezúzom, hozzáadom a lisztet, olajat és világosbarnára pirítom, majd amikor lehúztam a tűzről, belekeverem az őrölt pirospaprikát és hozzáadom a leveshez. Ez után ízlés szerint sózom, s főzöm addig, amíg a zöldségek kellően puhák nem lesznek, s a hús is megfőtt.
Én csipetkével és tejföllel szeretem a legjobban. A csipetke pont úgy készül, mint a nokedli, csak több lisztet teszek bele, hogy szinte kemény legyen, utána pedig kézzel szép csipetkéket tépkedek belőle. Olyan legyen az alakja, mint egy nagyon kicsi orsónak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése