2012. július 8., vasárnap

A legfinomabb ehető virág: cukkinivirág - töltve, rántva -

Az idei gasztronómiai év nagy része Magyarországon az ehető virágokról szólt. Ehettünk ibolyát, orgonát, s ki tudja még mit.
Néhányat magam is elkészítettem és megkóstoltam. Nem mondom, hogy nem volt különleges, de számomra az igazi még mindig a cukkinivirág vagy a tökvirág. Itthon nem igazán ismert ezeknek a virágoknak a fogyasztása, de Olaszországban számtalan módon képesek elkészíteni.
Most egy lehetőséget nézünk meg közelebbről. Megtöltöm őket valami finomsággal, vagy csak egyszerűen sörtésztába forgatom és megsütöm.Na, ennél jobbat én még nem találtam.

CUKKINIVIRÁG TÖLTVE, RÁNTVA - DOLCE VITA-AZ ÉN (ÍZ)VILÁGOM


Hozzávalók
- 10 db. cukkinivirág
- 2 ek. ricotta
- 1 ek. reszelt parmezán sajt
- só, bors
- 1 db. nagy tojás
- 2,5 púpos ek. liszt
- kb. 2 ek. világos sör, annyi, hogy a tészta olyan állagú legyen, mint a sűrű palacsinta tészta
- olaj a sütéshez

Elkészítés
Összekeverjük a ricottát, a parmezánt és ízlés szerint sót és borsot. A virágoknak óvatosan kiszedjük a bibéjét. Legyünk óvatosak, mert a virágok könnyen elszakadnak. Majd megtöltünk kb. 4 darabot a töltelékkel addig a szintig, ahol a szirmok szétnyílnak. Tojássárgájával megkenjük a kimaradt szirmokat kívül és belül, majd összenyomkodjuk őket. Összeragasztjuk ezzel a módszerrel a szirmokat, majd visszahatjuk a sziromköteget az oldalához, s ismét kevés tojásfehérjével odaragasztjuk.
Ezután elkészítjük a "panírt". A tojást felverjük, megsózzuk, majd óvatosan elkezdjük hozzákeverni a lisztet. Ha már nagyon sűrű, kis sört adunk hozzá, s addig adagoljuk tovább a lisztet és a sört, amíg sűrű palacsinta tésztát kapunk.
Beleforgatjuk óvatosan a töltött virágokat, majd utána a nem töltöttetek. Olíva olajat hevítünk forróra, s megsütjük az összes virágot - töltöttet és töltetlent is - aranybarnára. 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretjük!Én is töltöttem már fetaval és alicevel is.A párom non-stop tudná enni. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Vica, Igen, megértem a párodat, én is így vagyok vele. :-D

      Törlés