2011. június 5., vasárnap

Egy csipetnyi Andalúzia 2. főző program: Tanyasi csirkemell rolád olívabogyóval töltve ajoblancoval

Túl a mindennél finomabb Andalúz epren, főzzünk is végre valamit. 

Tanyasi csirkemell rolád olívabogyóval töltve ajoblancoval 


Hozzávalók - 2 személyre -:
- 1 db. dupla, filézett csirkemell
- kb. 2 gr friss rozmaring apróra vágva
- 1-2 csipet őrölt fekete bors
- 4 gr tengeri só
- 2 gr friss rozmaring apróra vágva
- 4-5 szem zöld olíva bogyó
- 1 db. közepes fej koktél paradicsom húsa (magos rész nélkül) kockára vágva - ez kihagyható, ezt csak én tettem bele, mert nagyon szeretem a paradicsomot)
- fél sült pritamin paprika
- 10 gr nyers, hántolt és szeletelt mandula
- kb. 1 dl víz
- 1 ek. extra szűz olíva olaj
- 25 gr száraz kenyér vagy kenyér belsejéből készült morzsa
- 1 ek. jerezi borecet - legvégső esetben modenai balzsamecet -
- 1 kis gerezd fokhagyma

Elkészítés:
Ajoblanco
A száraz kenyeret, mandulát, sót, fokhagymát és ecetet felöntjük háromnegyed részt vízzel és kézi turmixszal összedolgozzuk. Hozzáadagolunk még vizet, hogy lágy, sima állagú öntetet kapjunk. Majd emulziáljuk - összekeverjünk - az olíva olajjal és hűtőbe tesszük.

Csirkemell
Először, a paprikát alufóliára tesszük, besózzuk és 250 fokos sütőben addig sütjük, amíg a héja fekete nem lesz. Ne ijedjünk meg, ez le fog róla kerülni és a paprika nem lesz keserű. Míg a paprika sül, addig a csirkemellet enyhén kiklopfoljuk. Majd mindkét oldalát sózzuk-borsozzuk - itt jegyzem meg, Martin azt mondta, hogy ő nem szokta a nyers csirkét beborsozni sütés előtt, mert megkeseredhet a bors, de eddig ez még velem nem történt meg, úgyhogy bátran borsozom a nyers húst :-D -. Majd alaposan megszórjuk a rozmaringgal és rákarikázzuk az olíva bogyót. Itt jöhet rá a paradicsom, amennyiben beletesszük. Majd végül ráfektetjük a megpucolt paprika szeleteket.


Ez után a húst összetekerjük és hústűvel megtűzzük. Martin azt mondta, hogy sütés előtt ha kötözzük akarjuk, inkább ne tegyük, mert a fehérjéknek nem tesz jót a húsban, s ezáltal a sütésnek sem. Én nem szoktam kötözni, én hústű párti vagyok.


Ezután meglocsoljuk olajjal és előmelegített, 200 fokos sütőbe tesszük és megsütjük. Majd tányérra tesszük és felszeleteljük. Martinék ezt a fogást hidegen szokták fogyasztani. Én inkább meleg étel párti vagyok, ezért a sütőből kikerülve, kb. 10 percig hagytam állni, hogy ne legyen tűz forró, de még nagyon meleg volt, s óvatosan felszeleteltem. Ha melegen esszük, tényleg legyünk óvatosak, hogy ne essen szét a hús a szeletelésnél.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése