2011. június 5., vasárnap

Epres-marcipános-rózsa olívaolajas bonbon

Ma terveztem, hogy kimegyek a Dining Guide utolsó napjára és megnézem a bonbonkészítő bemutatót. Na, ez a tervem ugrott kútba, amit már kora délelőtt egész világosan láttam. De, hogy ne maradjak bonbon nélkül, készítettem én magam az új, szilikon formámban. 
Meg kell hagyni, szilikon formával dolgozni maga az álom. Pár hónapja már készítettem bonbont, s minden egészen jó eszköznek hiányában jégkockakészítőben készítettem. Még a szomszéd utca is csokis volt :-D. Ez nem így van a szilikonnal. Gyors, tiszta, könnyen tisztítható, mesések a formák, nem is tudom mit mondhatnék még azon kívül, hogy mindenki vegyen magának, mert valóban szilikonnal dolgozni egy álom.
S a másik ok, tegnap kaptam ajándékba egy üveg rózsaolíva olajat azzal az "útra valóval", hogy amennyiben felhasználom, akkor értesítsem az ajándékozót. Hát, kedves Giuseppe, innen üzenem, a bonbon isteni lett a rózsaolíva olajtól, érdemes volt ezt az újdonságot piacra dobni. Mindenkinek ajánlom, hogy vegyen magának és használja bátran, káprázatos ízvilága van. 

EPRES-MARCIPÁNOS-RÓZSA OLÍVAOLAJAS BONBON


Hozzávalók - 24 db bonbonhoz -
- 24 db-os szilikon forma - akinek nincs, használjon nyugodtan jégkockakészítő dobozt -
- 15 dkg szerencsi étcsokoládé
- 5 szem közepes méretű, érett eper
- 50 gr marcipánmassza - lehet házi készítésű is, én most lübecki marcipánt használtam - 
- 5 kupak rózsás olívaolaj

Elkészítés
5-6 dkg csokoládét gőz fölött felolvasztunk. Amint az utolsó kis kocka is elolvadt, már vesszük is le a tűzről és temperáljuk, melyet az alábbi módon kell. A csokit kiöntjük egy hideg felületre - legjobb a márvány lap, de megteszi a konyhapult is -, s néhány percen keresztül két spatulával mozgatjuk. Egyik spatulával a csokimassza egy része alá nyúlunk, s olyan mozdulatokat végzünk, mintha el akarna folyni a csoki, s mindig visszaemelnénk. S minden egyes visszaemelő mozdulattal a másik spatulával lehúzzuk az első spatuláról a csokit. Ez azért jó, hogy a csoki kicsit kihűljön - ha tudjuk mérni, akkor olyan 27-28 fokra -, majd visszamelegítjük kb. 31 fokra. De őszintén megvallva, én amikor otthoni mennyiséget készítek a csokiból, vagyis mondjuk ilyen 24 db-os mennyiséget, sokszor elhagyom a temperálást. 
Mindezek után fogok egy konyhai ecsetet, belemártom a csokiba és jó alaposan körbe kenem vele a szilikonlyukakat. Majd tálcára teszem és kb. 10-15 percre a mélyhűtőbe teszem.


Ez idő alatt elkészítem a masszát. Az epret apró darabokra vágom és botturmixszal összepépesítem. Ezután belekeverem a marcipánt és az olajat. Kiveszem a mélyhűtőből a tálcát, s mivel ez a massza elég folyékony, nem kell habzsák, egyszerűen kávés kanállal minden lyukat megtöltök a masszával 3/4 részt.


Ezután a maradék csokoládét gőz fölött felolvasztom - fontos, hogy az elsőként felolvasztott csokit ha maradt, már ne olvasszuk vissza, mert meggyűlik vele a bajunk. Készítsünk belőle kakaót, vagy bármit, de itt már ne használjuk - és gyorsan ráöntöm szilikon tartóra. 


Egy dologra vigyázzunk. A lyukak ne legyen jobban tele, mint 3/4 rész, mert nem fogjuk tudni elkenni a csoki alját. Miután ráöntöttük tehát a folyékony csokoládét a szilikonra, egy spatulával a felesleget húzzuk le úgy, hogy a lyukak közti rész szinte tiszta legyen, s a lyukakat csokoládé borítsa. Tegyük a fagyasztóba 45-60 percet, majd szedjük ki a szilikon formából a bonbonokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése