2011. június 20., hétfő

Töltött karalábé, ahogy én szeretem

Ezt a remek ételt számtalan módon el lehet készíteni.  Lehet tölteni zöldségekkel, aztán hússal, valamint zöldséggel és hússal, sajttal, s a lehetőségek száma szinte végtelen. S mikor a legjobb ezen a recepten gondolkodni? Természetesen nyáron, amikor a karalábé friss és zsenge, s pont ettől kellemes és telt az íze. 
Nézzük meg, hogy is szeretem én a töltött karalábét, melynek az elkészítési ideje max. fél óra.

TÖLTÖTT KARALÁBÉ, AHOGY ÉN SZERETEM 


Hozzávalók - 1 személyre - 
- 1 nagy fej friss karalábé
- negyed paradicsom, negyed tv paprika, negyed vöröshagyma apróra vágva
- só, bors, szerecsendió
- kb. 5-6 dkg darált hús - lehet sertés vagy marha -
- 4 ek.+ 2 ek. tejföl
- reszelt pizza mozzarella sajt
- kevés olaj és vaj

Elkészítés
A karalábét megpucoljuk és egy kanállal jól kivájjuk a belsejét úgy, hogy max. 1 cm-es fala maradjon. Majd jó sós vízben feltesszük főni, s addig hagyjuk főni, amíg kellően puha nem lesz - néha szúrjuk meg késsel, s amikor elérte az általunk kedvelt keménységet, akkor vegyük ki a vízből -.
Közben készítsük el a tölteléket. Az apróra vágott paradicsomot, paprikát és hagymát kis olajon megpároljuk, majd beletesszük a darált húst. Sózzuk, borsozzuk, szerecsendiózzuk és kicsit megpirítjuk.
Ha kész, beletöltjük a karalábéba háromnegyed részt tele, majd a tetejére összekeverjünk 4 tk. tejfölt, sót és reszelt pizza mozzarella sajtot és befedjük vele a töltött karalábé. 
200 fokos sütőben kevés vajon addig sütjük, amíg a teteje meg nem pirosodik. Ekkor kivesszük, s a maradék tejfölt is a tetejére tesszük.

TIPP: ha nagyobb mennyiséget készítünk és a belsejét nem töltjük vissza, remek karalábé krémleves készíthető belőle.

3 megjegyzés:

  1. Épp mostanság tettem fel a saját töltött karalábé receptemet: én előbb főzöm meg a karalábét, úgy könnyebb kivájni. A kivájt zöldséget és a friss leveleket is felhasználom püré készítésére, amibe a végén belehelyezem a töltött karalábékat.

    VálaszTörlés